RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 5. august 2012

En smakebit på søndag: Flukten


Liker du å lese gode bøker så er du er hjertlig velkommen til å delta(eller bare lese om du vil) på denne ukentlige bloggutfordringen . Oppdag spennende bøker og finn nye bloggfavoritter.



Det er søndag, det er tid for smakebiter! 


Jeg holder på med flere bøker samtidig, som vanlig, og en av disse er Flukten av Ally Condie(oppfølgeren til Cassias valg, Matched, som jeg har anmeldt her på bloggen tidligere. Mange har vært skuffet over denne oppfølgeren, men så langt liker jeg den godt. Her har dere en smakebit:


Omslagsdesign: Theresa M. Evangelista.

"Og mer vann," sier Vick. Selv om han er ubevæpnet og totalt underordnet offiseren, høres det ut som om det er han som gir ordre her. Offiseren smiler. Samfunnet er ikke menneskelig, men det er av og til folkene som jobber der.


Hva leser du på denne første søndagen i august?


Bli med på denne ukentlige utfordringen du ogsåhvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Skriv en bloggpost hvor du deler noen setninger fra boken du leser nå. OBS! Vennligst ingen spoilere. Legg inn linken til ditt innlegg her for å få besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere.
  • Twitrer du postene dine så bruk gjerne hastagen #smakebit.
  • Utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.  








 Om bloggeren

Mari elsker bøker(selvsagt!) og har blogget her siden sommeren 2008. Hun håper noe av sin leseglede kan smitte over på andre.

Det er ikke bare bøker som Mari er lidenskaplig opptatt av, hun er en nysgjerrig sjel og hva er vel en mer naturlig for en nysgjerrigper enn å beskjeftige seg med slektsgranskning? Barns sikkerhet i bil er et annet tema som ligger hennes hjerte nært og Mari står bak den prisbelønnende bloggen Sikring av barn i bil.

Til daglig er Mari småbarnsmor(kanskje kan hun kalles en mammablogger?) og ansatt på kontor i et elektrikerfirma.

18 kommentarer:

  1. takker for flott smakebit :)

    prøvde å legge til linken til smakebiten min, men den vil ikke vises her. prøvde på nytt, men fikk beskjed at linken allerede eksisterte, uten at den viser ... hm så rart :s
    om flere opplever det samme ?

    SvarSlett
  2. nei har du sett ... der kom den ;)

    SvarSlett
  3. Har tenkt på å lese Match serien en god stund nå, men det er jo så masse som skal kjøpes og leses i tillegg, så har ikke kommet så langt enda. Men skal absolutt gjøres!

    Har forresten lagt bloggen din inn i bloggrollen min, håper det går bra :)

    SvarSlett
  4. Det är väl snart dags att kolla upp de här böckerna, de låter ju bra :)

    SvarSlett
  5. Takk for smakebiten, jeg har lest den første boken og gleder meg til å lese Flukten også! :)

    God Søndag!

    (Jeg er endelig back in business med nyoppusset blogg :) )

    SvarSlett
  6. Tusen takk for smakebiten:-) jeg har den første boken liggende ulest, men jeg skal nok ta fatt på den og etterhvert denne også. Ha en fin Søndag Mari:-)

    SvarSlett
  7. Akkurat den smakebiten der har eg lese sjølve, og eg gler meg til å få lese resten av boka =)

    SvarSlett
  8. Fin smakebit. :) Boka falt ikke helt i smak hos meg, men det er mange som liker den så jeg håper du koser deg. :)

    SvarSlett
  9. Takk for smakebit :) Har ikke lest den serien ennå, men jeg hører om den til stadighet, så det er kanskje på tide?

    SvarSlett
  10. Takk for smakebiten!
    Denne serien har jeg ikke lest, men den skal visst være bra - skjønt ikke så bra som Hunger Games i følge min datter :)

    SvarSlett
  11. Takker for smakebiten :) Bør virkelig lese meg litt mer opp på "ungdomsbøker". Har et stort gapende hull der. Er derfor kjempeglad for alle de fine anmeldelsene og smakebitene som du deler. Ha en fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  12. Takk for en fin smakebit! :) Har heller ikke lest noe av denne serien, men har hørt om den.

    SvarSlett
  13. Takk for smakebiten!:)
    Gleder meg til å starte på denne serien, har hatt Cassias valg en stund på vent i bokhyllen min:) Ønsker deg en flott søndag!:)

    SvarSlett
  14. Spennende smakebit! Har ikke lest noe av denne forfatteren.
    Er med i denne utfordringen for første gang. Kjekt tiltak der man kan få bra boktips. ;)
    God bok! :)

    SvarSlett
  15. En flott smakebit!
    Hver søndag setter jeg med ned med en smakebit og TBR-listen min, og hver uke blir listen lenger... Det finnes bare alt for mange fine bøker der ute!
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  16. Flukten er fin, synes jeg, men ikke så fin som bok nummer en. Sånn er det vel dog ofte, at det er vanskelig med boka midt i mellom. Takk for smakebiten, og ha en fin søndag videre. :)

    SvarSlett
  17. Jeg er litt spent på den bokserien, men er ikke heeeelt sikker på om det er noe for meg.

    SvarSlett
  18. Så fint at du liker Flukten :-) Det gjorde jeg også. Ønsker deg en god natt :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.