RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 28. juli 2013

Life after life av Kate Atkinson - En smakebit på søndag


Denne gangen har jeg faktisk sansen for alle de forskjellige
omslagene boken har fått så langt. De er vakre på hvert sitt vis,
men det siste leker for meg litt farlig mye med
Twilight omslagsstilen.
Hvilket av de tre hadde umiddelbart fanget din interesse?

For et par uker siden skrev Clementine, på bokbloggen Har du lest?, en glitrende omtale av boken Life after Life av Kate Atkinson. Jeg ble så nysgjerrig at jeg straks og med en eneste gang kjøpte boken til min Kindle. Jeg har noen få sider av Rowlings bok, som jeg serverte en smakebit fra forrige uke, men jeg jukser litt og velger en liten smak fra boken jeg skal begynne på denne søndagen.


De norske rettighetene til Life after life er forresten solgt, og det ser ut som om boken skal utgis på Press forlag med tid og stunder. Vet du dato så legg gjerne igjen en kommentar.

I dagens smakebit befinner vi oss på en café i Tyskland, nærmere bestemt Munchen, tror jeg, en regntung novemberdag i 1930:

'Unsere Englische Freundin,' he said to the blonde, who blew cigarette smoke out slowly and examined her without any interest before eventually saying, 'Guten Tag.' A Berliner.
She placed her handbag, heay with its cargo, in the floor next to her chair and ordered Schokolade. He insisted that she try the Pflaumen Streusel.
Som dere sikkert la merke til er det noen tyske gloser her og der i begynnelsen av boken, det passer meg egentlig helt utmerket siden restaurering av tyskkunnskaper står på planen min for 2013 så er det fint med en myk overgang. Pflaumen Streusel var forresten noe ukjent for meg, men det ser ut til å være en slags smulekake med plomme.

Jeg må si at bare etter å ha lest et par sider av boken så frister det å fortsette, men gjøken til Rowling må fullføres først.

Har du lest noe av Kate Atkinson tidligere?



Svensk, dansk, finsk eller norsk blogger? Alle er velkommen til å delta(eller bare lese om man heller vil det) på denne ukentlige bloggutfordringen . Oppdag spennende bøker og finn nye bloggfavoritter. 

Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?
  • Skriv et innlegg på din blogg hvor deler noen valgfrie setninger fra en bok eller noe som er relatert til bøkenes verden. Vennligst ingen spoilere. Legger du inn linken til ditt innlegg i linkefunksjonen her får du besøk av andre "En smakebit på søndag"-deltakere/lesere.
  • Du behøver ikke å følge noen fast formel på innleggene dine, her er det bare å slå seg løs :) 
  • Twitrer du postene dine så kan du gjerne bruke samme hastag som meg: #smakebit.
  • Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.





12 kommentarer:

  1. Atknson har jeg vel ikke lest noe av.. Kos deg i Tyskland.:)

    SvarSlett
  2. Jag känner inte alls till Kate Atkinson, så henne får jag nog kolla upp lite.

    SvarSlett
  3. Har ikke lest Atkinson, men kommer nok til å gjøre det nå. Takk for en fin introduksjon. Håper du får en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Har ikke lest noe av denne forfatteren enda nei. Takk for smakebiten :)

    SvarSlett
  5. Spennende, takk for smakebiten :)

    SvarSlett
  6. Har heller ikke lest Atkinson men denne skal jeg få med meg:)

    SvarSlett
  7. Har läst flera av Kate Atkinson, hon var ett tag en av mina favoritförfattare. Ligger en av henne och väntar i hyllan dessutom. Kanske dags att ta tag i den... Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  8. Har inte heller läst något av Atkinson men det låter intressant, får ta och kolla upp hennes författarskap, tack för smakbiten!:)

    SvarSlett
  9. Verkar lite jobbig med tyskan? Hade förresten valt den med räven.

    SvarSlett
  10. Har inte läst något av denna författare men detta låt ju intressant :)

    SvarSlett
  11. Kos deg videre med lesingen:)

    SvarSlett
  12. Jeg kjenner ikke til Kate Atkinson, men bare denne lille smakebiten gjorde meg nysgjerrig. Skjønt jeg har tålmodighet nok til å vente på den norske utgaven :)
    Ha en fortsatt glad søndag!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.