RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 1. desember 2013

Velkommen desember - En smakebit på søndag


Endelig er en av mange dager både små og store gleder seg til her, den første dagen i desember. Tenk bak luke nummer en befinner det seg en smakebit, hvem av dere hadde gjettet på det? ;)


Jeg har ikke tid til så mye lystlesing om dagen, derfor serverer jeg dere en smakebit fra det som er nestebok ut på min Kindle når jeg har tid til å begynne på noe nytt. Da er det nemlig boken The Bone Season av Samantha Shannon som står for tur(boken er oversatt til norsk dersom noen lurer på det). Jeg har lovet Ina fra I Bokhylla at det blir min neste Kindle-bok, og det står jeg ved, så skal hun lese Ender's Game(no. Enders spill) av Orson Scott Card når hun har tid og lyst til det. Det skal bli spennende å se hvor like eller langt fra hverandre anmeldelser våre kommer til å være.

Vel enough about that - her er min smakebit:
I couldn't tell my father. He thought I was an assistant at an oxygen bar, a badly paid but legal occupation. It was an easy lie. He wouldn't have understood if I'd told him why I spent my time with criminals. He didn't know that I belonged with them more than I belonged with him.

Ha en herlig 1.desember alle sammen! Jeg ønsker meg en litt kald og snøfylt søndag - det passer til adventstiden syntes nå jeg. Selv om jeg ikke er kjent den som er mest glad i snø.


Hvorfor "En smakebit på søndag"?
Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.

Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

  • Delta når du selv føler for det, det viktigste er at dette skal være gøy og hyggelig. Her gjelder kun èn regel: No spoilers. 
  • Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg her. Glemmer du det finner ikke leserne deg. 
  • Bruker du Twitter/Instagram? Hastag med #smakebit da vel.





Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.








9 kommentarer:

  1. Det var to bøker jeg også har lyst til å lese :-) Snø og kaldt er det perfekte adventsværet, selv om jeg ikke er så glad i snø jeg heller, og selv om jeg bor på en kant av landet hvor det ikke akkurat snør så veldig mye :-) Men det er ekstra fint med stjerner i vinduene og snø ute når det er så mørkt som det er. Ønsker deg en fin adventssøndag!

    SvarSlett
  2. Snön kan jag vänta på, men lite frost och lite lagom kyla kan jag ta. Och adventsljusen! Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  3. Jeg og vil ha snø! Og jeg vil ha minst 30 cm så det går an å gå på ski, ikke bare sjå på at dem gjør det på TV... Kan ikke huske at snøen har latt vente på seg så lenge, men ikke då galt osv: jeg har gått på skøyter for første gang i mitt liv ;o)
    Ønsker deg en fin søndag og koselig adventstid!

    SvarSlett
  4. Samantha Shannons bok tror jag att jag vill läsa :)

    Här är inget bra adventsväder, det är grått, mulet och det blåser så det knakar överallt.

    SvarSlett
  5. Det låter spännande, men också tragiskt på samma gång - att de kriminella står huvudpersonen närmare än hans egen far - men det är nog inte alldeles ovanligt. Tack för smakebiten. Önskar dig en skön söndag!

    SvarSlett
  6. The Bone Season ble jeg ferdig med igår kveld. Koste meg veldig med den :)

    SvarSlett
  7. Något adventsväder har vi inte här, varmt och grått... Än har vi inte fått se någon skymt av snö

    SvarSlett
  8. Forrige søndag var det snø her i Bergen, men den er borte for lengst. Kaldt er det uansett! Da er det godt å sitte inne å lese :)

    SvarSlett
  9. For en spennendes smakebit! Har hørt mye bra om denne boka :D

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.