RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 29. juni 2014

Hello Sweden - En smakebit på søndag


Det er fortsatt fotball VM, noe som betyr at jeg er "sinnssykt opptatt" om kveldene, og det blir ikke lest så mange sidene. Derfor skal dere er dagens smakebit en sniktitt på mine nyeste bokinnkjøp.




Du har kanskje sett filmen Grabben i graven brevid? En kjærlighetshistorie mellom en bonde og en bibliotekar om jeg ikke husker helt feil, lenge siden jeg så filmen. Eller kanskje har du lest boken filmen er basert på?

Jeg har en rekke ganger tenkt at jeg skulle forsøke meg på Katarina Mazettis romaner, men det har enda ikke blitt noe av. Etter å ha lest et innlegg om to av forfatterens bøker på blogge Hysj! Lesing pågår bestemte jeg meg for å bestille Mitt liv som pingvin av Mazetti. Da jeg svingte innom nettbutikken kostet omtrent samtlige av forfatterens romaner 36 kroner, resultatet av slike priser kan du se på bildet over.

Se filmtraileren til Grabben i graven brevid her, filmen må vel kunne kalles et slags romantisk, humoristisk drama slik som svenskene er eksperter på å utføre på mesterlig vis:




Har du lest noe av Mazetti eller kanskje du har sett filmen?











Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?
Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1..Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.









20 kommentarer:

  1. Å, jag har läst flera böcker av Mazetti och jag gillar dem mycket. Senast var det Berättelser för till- och frånskilda . Mitt liv som pingvin har jag dock missat. Den låter som något jag vill läsa. Tack för tipset! Hoppas din söndag blir skön och behagligt full av läsning! :-)

    SvarSlett
  2. Hei! Filmen så jeg for noen år siden, men boka har jeg ikke lest.. husker filmen som morsom. Feelgoodsvensk.:) Ha en fin helg Mari.:)

    SvarSlett
  3. Jag har aldrig läst något av Mazetti, men jag har hennes del i serien Släktet stående oläst här så någon gång blir det ju dags. Filmen Grabben i graven bredvid är helt fantastisk :)

    SvarSlett
  4. Takk for at arrangerer Smakebit på en søndag. Jeg har oppdaget flere blogger og bøker enn jeg ellers ville ha gjort! :)

    SvarSlett
  5. Nej jag har inte läst böckerna men sett filmen,den var ganska bra

    SvarSlett
  6. Grabben i graven bredvid är härlig. Jag har både läst boken och sett filmen. Mycket läsvärt. Ha en fin söndag!

    SvarSlett
  7. Jag har läst Grabben i graven bredvid för ett bra tag sedan och tyckte den var helt OK.

    SvarSlett
  8. Visst har jag sett filmen Grabben i graven brevid. Men jag har inte läst någon av hennes böcker. Ha en fin söndag och tack för att du bjuder in oss till att dela smakbitar på din blogg varje vecka :)

    SvarSlett
  9. Jeg har også sett filmen "Grabben i graven bredvid", men ikke lest noe av Mazetti.
    God søndag til deg! :)

    SvarSlett
  10. Jag har sett filmen. Den är verkligen superbra!

    SvarSlett
  11. Jeg har lest Gutten i graven ved siden av. Den syntes jeg var virkelig nyedelig, så jeg setter de andre på venteliste :-) Ha en fin søndag, Mari!

    SvarSlett
  12. Jeg husker jeg lånte filmen på biblioteket for mange år siden :)

    SvarSlett
  13. Såg filmen för många år sen och gillade den. Dock störde jag mig väldigt mycket på huvudpersonen (kvinnan som jag glömt namnet på). Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  14. Jag älskar alla Mazettis böcker - hon är min husgudinna, jag tycker att hon är alldeles fantastisk. Och så vansinnigt rolig. Tarzans tårar är en av mina favoriter, men jag gillar alla.

    SvarSlett
  15. Mitt liv som pingvin er ubetalelig! Gled deg!! Har lest et par av de andre bøkene også, og jeg lar meg begeistre!!

    SvarSlett
  16. Jeg har sett filmen, og leser gjerne svenske bøker, men denne forfatteren har jeg ikke lest noe av. Må se om jeg finner bøkene hennes når jeg skal til Sverige i sommer.

    SvarSlett
  17. Har aldri hørt om forfatteren eller sett filmen,men ser bra ut:)

    SvarSlett
  18. "Grabben i graven brevid" har eg lese for lenge sidan og eg hugsar at den var veldig morsom. Gled deg, også til dei andre :-)

    SvarSlett
  19. Nei og nei. Har ikke sett filmen og heller ikke lest noe av Mazetti - kanskje på tide å gjøre begge deler? Slang meg med i siste liten, etter en fin helg på landet :) Ønsker deg en fin uke og håper på sommervær enda litt til :)

    SvarSlett
  20. Har både lest og sett "Grabben i graven brevid" - som urban bibliotekar med sterk kulturinteresse og fordommer mot bondelivet er det mye å kjenne seg igjen i og føle seg truffet av... Og "Det er slutt mellom Gud og meg", en nydelig bok jeg fikk i ungdomsbokklubben midt på 90-tallet (men oppfølgeren "Det er slutt mellom Rødhette og ulven" kan man godt styre unna).

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.