RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

lørdag 16. august 2014

Bloggblues, tips ønskes - En smakebit på søndag

Noen har sikkert lagt merke til at jeg har vært lite aktiv en stund nå, jeg er både i en slags lesetørke og bloggtørke om dagen. Det plager meg, og bøkene jeg holder på med nå, både på øret og i papirformat, tar meg evigheter å tråkle meg igjennom.



Det er ikke det at bøkene er kjedelig eller dårlige, men ingen av de har det jeg ser etter akkurat nå. Derfor har jeg ingen smakebit i dag, men jeg har en utfordring til deg:

Hvilken bok skal jeg plukke opp for å komme meg ut av denne knipen?
Jeg er som kjent aller mest glad i ungdomsbøker, men jeg er også ganske altetende så det er ikke noe krav om at det må være en ungdomsbok du tipser meg om. Aller helst vil jeg ha en bok som både har en god historie og som fyller hodet på en slik at man bare må sortere tankene ved hjelp av samtaler med bloggvenner via bloggformat i etterkant. Jeg trenger å skrive litt igjen kjenner jeg. En bok man må snakke med andre om rett og slett må være rette medisin. Hvilken bok ga deg sist den følelsen? Del gjerne tips i kommentarfeltet :)





Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1..Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.










Om bloggeren
Mari elsker bøker(selvsagt!) og startet denne bloggen sommeren 2008. Gode bøker og leseglede er til for å deles! Mari jobber til daglig på kontor og jobber som ekstern forlagskonsulent på si. Sommeren 2012 startet hun opp bokbloggportalen Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger

Barns sikkerhet i bil er et tema som ligger Maris hennes hjerte nært og hun står bak den prisbelønnende bloggen Sikring av barn i bil.

19 kommentarer:

  1. Da vil jeg anbefale deg Simon Strangers nye ungdomsroman De som ikke finnes. Den er den tredje av ungdomsromanene hans og kan leses separat selv om de tre henger sammen. Rekkefølgen er Barsakh, Verdensredderne og De som ikke finnes. De er ganske politiske og handler om flyktninger (bok 1 og 3) og barnearbeidere i Bangladesh (bok 2). De er både veldig gode og meget tankevekkende.
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Kanske Hjärta av jazz kan vara något för dig. Jag tyckte väldigt mycket om den. Annars är förstås Min mormor hälsar och säger förlåt både tankeväckande, gripande och inbjuder till samtal. Hoppas du finner något som kan tända gnistan igen. En riktigt skön söndag önskar jag dig! :-)

    SvarSlett
  3. Oj! Nu kom jag på en riktigt bra, men också sorglig, bok för dig som gillar katter: Sjukhuskatten Oscar. Den tyckte jag mycket om. Intressant, sorglig och viktig på samma gång.

    SvarSlett
  4. Hei Mari!
    Her kommer noen boktips (både norske og svenske):
    "Den hemmelige hagen" av Frances H. Burnett, "Dagarna med farmor" av Frèdèrique Deghelt, "Et helt halvt år" av Jojo Moyes, "Sjalet fra Kashmir" av Rosie Thomas, "Jane Eyre" av Charlotte Brontë...
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Det er kjedelig når man har det sånn. Jeg hadde en slik lang periode før jeg oppdaget alle de flotte bokbloggene med flotte lesetips. Jeg kan dessverre ikke komme på et godt lesetips når det gjelder ungdomsbøker, for det er fremdeles litt tidlig på søndag og det er ikke så ofte jeg leser ungdomsbøker. Da har det blitt mest vampyrserier

    SvarSlett
  6. En deckare brukar få min läslust igång.
    Hoppas det vänder kommer så många bra i höst

    SvarSlett
  7. Två som jag behövde diskutera är The Age of Miracles av Karen Thompson Walker och The Handmaid's Tale av Margaret Atwood, båda lite långsamt skrivna dock. Två böcker som jag fastnade omedelbart för är Omens av Kelley Armstrong (blandning urban fantasy/deckare) och The Immortal Rules av Julie Kagawa om en tjej som blir vampyr. Har inlägg om alla utom The Handmaid's Tale på bloggen.

    SvarSlett
  8. Jag får säga att just nu hittar jag inte heller riktigt någon bok som fångar mig- den senaste jag var riktigt inne i var en deckare av Ian Rankin.

    SvarSlett
  9. Den senaste boken som fick mig att sträckläsa var Jojo Moyes "Livet efter dig". Rekommenderas varmt.
    http://holavedsbrudar.blogspot.se/2014/04/livet-efter-dig-av-jojo-moyes.html

    SvarSlett
  10. Några böcker som jag har läst nyligen och som ledde till att jag har pratat om dem är "Purity" av Jackson Pearce (YA), Ulli Lusts seriealbum om sin resa till Italien som ung (finns översatt till norska), Anna Charlotta Gunnarssons "Popmusik rimmar på politik" (fakta, men roligt, finns väl bara på svenska hittills) och så läste jag ett norskt seriealbum för barn som jag gillade, "Farmor og jeg" av Anna Fiske. Hoppas du tar dig ut blogg- och lässvackan.

    SvarSlett
  11. Jeg har aldri lest så lite som i sommer. Og det var kun to bøker som virkelig fenget; the Lobster Kings av Alexi Zentner og the Bees av Laline Paull. Håper høsten tar seg opp på lesefronten for oss begge :)

    SvarSlett
  12. Jag har läst mycket bra, men mest deckare. Sharon Bolton skriver riktigt bra, liksom Christoffer Carlsson. En som jag oväntat tyckte om var Kaninhjärta av Christin Ljungqvist.
    Livet efter dig av Jojo Moyes är ju en som man kan diskutera väldigt mycket. Rekommenderar också Christina Stiellis böcker.

    SvarSlett
  13. Kan anbefale Divergentserien til Veronica Roth og den nyeste boken hennes om Four, men du har vel kanskje allerede lest disse?

    SvarSlett
  14. Kjedelig med lesesperre. Jeg foreslår en kjempespennende bok, som er vanskelig å legge fra seg. Unnskyld av Ida H. Høyer kunne kanskje sparket deg i gang?

    SvarSlett
  15. Jeh har det litt som deg kanskje, at det er lite som engasjerer meg av det jeg leser for tiden. Jeg leste We Were Liars av E. Lockhart i sommer og jeg var sånn passe begeistret, mens andre Silje likte den veldig godt. Vi var enige om det var noe ved den som kunne minne om Jellicoe Road i stemning og stil selv om de også er helt forskjellige. Hadde vært moro å snakke med deg om den hvis du leste den ihvertfall.
    Ellers er den siste boken jeg leste som jeg har likt veldig godt Sanne Mathiassen Bare en time til som jeg tror jeg har tipset deg om før her inne. Den er også aktuell for bokbloggerprisen neste år;-) Håper du finner tilbake til lese- og bloggiver!

    SvarSlett
  16. Jag gillade Second Chance Summer av Morgan Matson. Den lyfte ur mig ur en liten lässvacka... :)

    SvarSlett
  17. Hva med oppfølgeren til Night School? Jeg begynte på serien etter din oppfordring, og angrer ikke et øyeblikk :-)

    SvarSlett
  18. Kjenner følelsen av "lesesperre". Kanskje du kan prøve deg på ei novellesamling i ein sjanger du likar? Eg skal akkurat til å starte på Alice Munro sinsamling "Bare livet". Det er ei bok i leseringen min og dei andre som har lese den likte den godt. Har også fått med meg at mange bokbloggarar har likt den. Håpar du snart er tilbake i leseform :-)

    SvarSlett
  19. Har du lese Ett sekund om gangen av Sofia Nordin? Det er noko av det finaste eg har lese i år, trur eg.

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.