RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 30. november 2014

Adventstiden - en smakebit på søndag


I dag er det første søndag i advent. Begynnelsen på det som etter min mening er en av de vakreste tidene av året, nemlig juletiden. Jeg er like glad i jula som barn som feirer jul og fortsatt tror på nissen. Noen har fokus på gavestress og kjas, jeg liker å omfavne julemagien og forsøke å stresse ned og kose meg med familien.




Gjennom bokbloggen The Book Smugglers oppdaget jeg novellen jeg leser nå. Scale-Bright er skrevet av den thailandske forfatteren Benjanun Sriduangkaew. Det er den første boken jeg leser av en forfatter fra Thailand, veldig morsomt å få besøke litt forskjellige verdensdeler i litteraturen.
Her aunts have thought her that Hong Kong is not quite the city she knows. Not half so safe; not half so dull.
Dette er en dame som skriver godt. Her er enda en smakebit:


I want my essence to pulse in your heart for it is puissant; I want my thought to move your arms for they are mighty; I want my rage to guide blades in your hands for they are strong - I want to wear your skin, lord archer, because I think it'll be like diamonds spun into woman. Cold. Hard. Perfect.

Ha en strålende søndag dere :)

Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?

Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.











 Om bloggeren
Mari elsker bøker(selvsagt!) og startet denne bloggen sommeren 2008. Gode bøker og leseglede er til for å deles! Mari jobber til daglig på kontor og jobber som ekstern forlagskonsulent på si. Sommeren 2012 startet hun opp bokbloggportalen Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger

Barns sikkerhet i bil er et tema som ligger Maris hennes hjerte nært og hun står bak den prisbelønnende bloggen Sikring av barn i bil.

13 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke jeg har lest noen bok hverken fra eller om Thailand. Så det kunne vært virkelig spennende! Ønsker deg en fin første søndag i advent!

    SvarSlett
  2. Ikke jeg heller.. Ha en fin søndag Mari.:)

    SvarSlett
  3. Tack för smakbiten. Tror inte jag läst en enda bok från Thailand... Själv stressar jag nog för mycket även om det inte är det som julen handlar om.

    SvarSlett
  4. Klockan är över midnatt och gästerna har precis gått hem. Jag gillar julen och njuter av den i lagom portioner.
    Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  5. Advent og jul gjør den mørkeste tiden på året til en lysfest. Den dagen sola snur er en festdag for meg.Jeg stresser heller ikke, og stresset mange opplever er selvpålagt. Det er mange år siden jeg informerte min storfamilie om at nå var det slutt gavebyttingen. Det var en del som ble sure, men det lever jeg fint med,

    SvarSlett
  6. Jeg er så enig med deg at advent og jul skal handle om stemningen, samvær og kos i mørketiden. Jeg har vært veldig anti-jul, men nå koser jeg meg med familie og venner, stearinlys og god mat foran peisilden. Ha en super 1. juledag. (da jeg bestilte meg tur med Hurtigruten på mandag hadde jeg glemt at det var 1. søndag i advent når jeg var borte, så jeg er litt spent på om mennene hjemme finner frem lys og stjerne :))

    SvarSlett
  7. Jag håller med dig om julen, stress hör inte hemma där, man ska bara luta sig tillbaka och njuta. Säger som Tone H här ovanför, det blir inte stressigare än vad man själv gör det :)

    SvarSlett
  8. Tack för smakebiten, har inte heller läst något från Thailand.
    Mia

    SvarSlett
  9. Tack för smakebiten, jag blir nyfiken!

    SvarSlett
  10. Virker som en bra bok :) Spesielt den andre smakebiten der var nydelig! Ha en strålende 1. søndag i advent :)

    SvarSlett
  11. Låter som en spännande bok. :)

    SvarSlett
  12. Spännande! Tror inte heller att jag läst något från Thailand. Tack för smakbiten och ha en fin adventssöndag. :)

    SvarSlett
  13. Jeg er nesten mer glad i adventstida, enn selve jula. Jeg liker gleden av å glede seg til jul, kjøpe og lage julegaver. Selv om jeg føler det er merkelig at det allerede er snart desember, synes ikke det er lenge julen i fjor :) Ha en fin første søndag i advent :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.