RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 22. november 2015

Nimona - En smakebit på søndag


Jeg er på illustrasjonskjøret. Forrige uke var det en billedbok, denne uken en tegneserie/tegneserieroman.


Innledningen er faktisk ikke helt sann, for Nimona er den andre tegneserien jeg leser denne uka. Den første, Gotham Academy, omtalte jeg på YouTube i går. Jeg er nok en leser som i perioder får dilla på en type sjanger eller format, da leser jeg mye av det. Akkurat nå er det tegninger som gjelder.

Nimona er skrevet av den amerikanske illustratøren og forfatteren Noelle Stevenson. På forsiden av min utgave av Nimona er det en blurb skrevet av Rainbow Rowell, de to damene kjenner nok til hverandre, for Noelle Stevenson har laget illustrasjonen som er på forsiden av Rowells roman Fangirl.

Bli kjent med forfatteren:


Niomona er ei jente som uventet dukker opp hos den den onde Lord Ballister Blackheart, til ham påstår hun at hun skal være hans kompanjon. La oss kalle ham Batman, mens hun er Robin. Forskjellen er at disse to er onde, men Nimona som liksom skal stille litt i bakgrunnen av Blackheart, tar litt overhånd. Blackheart vil være ond etter planen, mens Nimona har en tendens til å ta av, og hun gir ordet ond mening, Blackheart er bløthjertet i forhold. Sammen er de herlige i kampen mot The Institute og goldielocks helten Sir Ambrosius Goldenloin.

Her er en liten smakebit fra serien:


Ha en super søndag folkens! Gjør noe du liker, si noe hyggelig til noen(og men det) og gi bort en klem til noen som trenger det.

Hvorfor delta i "En smakebit på søndag"?
Gi flere muligheten til å oppdage din blogg. Du får en anledning til å oppdage nye bøker og bli kjent med spennende bokblogger/bokbloggere.


Hvordan delta på en "En smakebit på søndag"?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.

Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.











Om bloggeren
Mari jobber til daglig på kontor i et elektrikerfirma, i tillegg er hun redaktør/prosjektleder for NUBB.nu - nettsted som arbeider med formidling av nordisk ungdomslitteratur. Hun driver Bokblogger.no, der finner du en oversikt over de fleste norske bokblogger.

13 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Varje gång någon bjudet på en tecknad smakbit tänker jag att jag borde läsa mer sånt. Men det blir inte av.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjenner følelsen, Lotten. Det er slik jeg har det med for eksempel krim(deckare), jeg liker det når jeg leser det og tenker at dette skal jeg lese mer av, men sånn blir det ikke. En holder seg vel mest i komfortsonen, men man får mye igjen for det når man tar en tur utenfor det man vet man liker, en gang i blant.

      Slett
  2. God lørdagsnatt - søndag, Mari! Nå kom vinteren her, og snøen laver ned. Det er vel julesnøen som er innom, og forsvinner igjen, kjenner jeg den rett!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så herlig! Jeg må si at jeg har dristet meg til å høre litt på julemusikk alt, bare fordi vi faktisk har snø nå. Det blir ikke helt det samme om det er regnevær i juletiden, så jeg samler opp julestemning mens jeg kan. Ellers så er det advent her frem til 23.desember, først da flytter julen inn.

      Slett
  3. Min son försöker få mig att läsa serierna har köper, på engelska dessutom. Men än så länge har ingen fasnat av de han har.
    Mia

    SvarSlett
  4. Gøy med tegneserier/tegneserieromaner! Jeg var storkonsumer av tegneserier da jeg var barn/ungdom, favorittene var Fantomet og Sølvpilen. Jeg er Agatha Christie-fan og for et par år tilbake kjøpte jeg meg en tegneserieutgave av én av bøkene hennes, det ga mersmak. Ha en super søndag!

    SvarSlett
  5. Blir sugen på att läsa grafiska noveller - kanske är det det man ska köpa till sig själv i julklapp ;)
    Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  6. Jeg får lest litt tegneserier innimellom og låner ofte med meg en haug jeg ikke vet noe om hver gang jeg er i Stavanger. De jeg bestiller herfra er derimot dem jeg virkelig vil lese :-) Etterhvert har det også blitt noen hyller fulle med tegneserier hjemme :-) Ønsker deg en fin søndag, Mari!

    SvarSlett
  7. Har hört att Nimona skall vara väldigt trevlig.

    SvarSlett
  8. Ah, så passende at smakebiten er en tegneserie/ grafisk roman denne gangen. Jeg bruker siste del av budsjett på gode tegneserier. :) Takk for inspirasjon og jammen om ikke jeg også skal vurdere å slenge meg på smakebitene. De er koselige. :)

    SvarSlett
  9. Har kjempelyst til å lese denne, tegnigene hennes er kjempe bra! Er også veldig glad i Fangirl coveret mitt, hihi

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.