RSS facebook facebook facebook

Velkommen!

Leseeksemplar fra forlag merkes reklame ihht. Forbrukerrådets retningslinjer, selv om bloggeren ikke mottar betaling eller har reklameinntekter.
hex hall

Forfriskende edru etterforsker

Du vet den følelsen man kan få når man er ute å går alene i mørket. Kanskje er det noen der bak deg som følger med fra skyggene.

hex hall

Når det koker i hodet

Synne er mer enn sin ADHD, så kanskje er det best å holde enkelte ting skjult?

Søk

søndag 26. mars 2017

Illuminae - En smakebit på søndag

Bibliotekstur, Earth Hour og bursdagsfering - helgene er aldri kjedelige.


På biblioteket ender jeg alltid opp med å plukke med meg flere bøker enn jeg klarer å lese (akkurat som når jeg kjøper bøker eller fyller opp Kindlen min :O )

På biblioteket rakk vi å lese to bøker. Den første var Alvis, skurken og larvesøstrene som (nesten) ble spist av Camilla Kuhn, vi kan virkelig anbefale hennes bøker, spesielt Samira og skjelettene (jeg vet ikke om den er oversatt til svensk, men den er i hvert fall oversatt også til dansk - morsom på en noe mørk måte og lærerik). I tillegg leste vi Reidar Kjelsens Bertil bestemmer selv!, Bertil vil låne pappas kniv og han ender opp uten et par fingre og med konklusjonen om at pappa helst bør bestemme, mørk og morsom. Disse bøkene fikk være igjen på biblioteket, men vi lånte med oss en liten ryggsekk full av andre bøker hjem.


Akkurat nå skal jeg finne ut av om jeg er klar for en tur inn i framtiden med Amie Kaufman & Jay Kristoff i deres bok ILLUMINAE. En ungdomsbok som er bygget opp av filer, epostutveklsinger, oppslag på "nettet", notater, intervjuer, plantegninger med mer.
Interviewer: So. Tell me about your mother.
Ezra: You're taping this, right?
Interviewer: Audio only. Camera is faulty.
Ezra: Okay, well for the benefit of the sight-impaired, I am now raising my… oh, dear… yes, it's my MIDDLE finger at Mr. Postgrad here.
Interviewer: Mr. Mason...
Ezra: Now I'm wiggling it.
Interviewer: Terminating interview at 13:58 on 03/19/75.
Ezra: Look at it wiggl-
-audio ends-


Hva gjør deg glad denne søndagen?
Jeg ser fram til bursdag, lesing, fotballkamp (Nord-Irland - Norge), utetid med familien og kanskje en episode med Designated Survivor på tv.



Hvordan delta med en smakebit?

1.Her gjelder kun èn regel: No spoilers.

2.Viktig: Legg inn linken til ditt blogginnlegg i linkefunksjonen. Link tilbake til dette blogginnlegget i ditt eget. Glemmer du det finner leserne verken din eller andres smakebiter. Bruker du Twitter/Instagram for å promotere bloggen din? Hastag #smakebit.


Denne utfordringen er inspirert av den engelske bloggen Should Be Readings faste utfordring Teaser Tuesday.




8 kommentarer:

  1. Denne leste jeg i sommer og husker at jeg likte veldig godt. Interessant med måten historien fortelles på. Og nå minnet du meg på å bestille bok nummer to i serien, så da fikk jeg shoppet litt i dag også ;) Ha en strålende søndag!

    SvarSlett
  2. Illuminae gillade jag mycket, och har nyligen läst del två i serien, Gemina.

    SvarSlett
  3. jag ska läsa, läsa, läsa. mestadels måste - läsning, men inte fel ändå. tack för dina lästips!

    SvarSlett
  4. I dag klarte jeg å kommentere på innlegget for sist uke, om en bok jeg så på bildet ditt denne uken :-) Jeg prøvde å fortelle deg at jeg virkelig likte Malice (og Havoc). Det var fine ungdomsbøker. Ha en riktig fin søndag, Mari!

    SvarSlett
  5. Haha, vilken härlig smakbit :-) Tack för den!

    SvarSlett
  6. Illuninae måste jag läsa framöver. De nverkar så intressant.

    SvarSlett
  7. Den verkar lite knepig den här boken så jag får se om det blir något jag kommer läsa eller inte. Den både lockar och inte lockar på samma gång.

    SvarSlett
  8. Virker som du har mye fint å glede deg til:) Dagen idag har vært fylt med utetid, litt lesing og tvtitting.:)

    Takk for smakebit!

    SvarSlett

Hyggelig at du tittet innom bloggen min. Jeg håper du fant noen bøker du fikk lyst til å lese.